Jak nagrywać bloga firmowego i czy warto to robić?

Jak nagrywać bloga firmowego i czy warto to robić?

Social media to strefa, która nabrała niebywałego tempa. Obecnie muszą być tam obecni niemalże wszyscy. Każda firma, która ma swoich odbiorców w internecie, musi znać się na rzeczy. O ile posiadanie Facebooka i Instagrama to absolutny must-have, coraz częściej mówi się o firmowych video-blogach. Czym są i kto decyduje się na takie realizacje? Otóż okazuje się, że coraz więcej osób. Najczęściej są to firmy z branży IT, kreatywnej, technologicznej. Filmy takie najczęściej skupiają się na konkretnych celach.

Nie mówi się o historii firmy, pracownikach i realizacjach. Bardziej trafne są wszelakie poradniki, interesujące zeznania z największych wydarzeń branżowych, itp. Filmiki firmowe są świetnym źródłem promocyjnym. Nie pokazuje się jednak na nich logo marki i nie mówi o produktach danej firmy. Wszystko dzieje się jednak w podświadomości oglądającego. Grunt leży w tym, by na tyle mocno zainteresować odbiorcę komunikatem, by chciał odkryć więcej – markę, ofertę. Na tym właśnie polega istota tworzenia firmowego bloga.

Do jego poprawnego prowadzenia potrzeba jednak bardzo wyspecjalizowanych jednostek zarówno w tworzeniu wartościowych treści, ale także takich, które znają się na aspektach technicznych i wizualnych. W jaki sposób nagrywać filmy na bloga firmowego? Oto porady:

  • Nie skupiajmy się na długich, nudnych historiach. Film musi być krótki, treściwy i konkretny. Lepiej, gdy trwa mniej niż minutę, niż ciągnie się przez kilkanaście. Ludzie korzystający dziś z internetu nudzą się w zatrważającym tempie. Aby dotrwali do końca, trzeba ich zainteresować migawkami, interesującą treścią, formą, itd.;
  • Prowadzenie bloga i wrzucanie filmów powinno odbywać się w sposób regularny.

    Gdy nie postawimy sobie takiego wyzwania, harmonogramu – ciężko o efekty. Rzecz w tym, by odbiorca czekał na kolejny materiał. Bardzo dużym błędem, który współcześnie pojawia się w tym obszarze jest nadmierna ilość bezwartościowych, publikowanych treści przez co oglądający zniechęca się, czując się przytłoczonym;

  • Gdy decydujemy się na bloga – musimy mieć pomysł. Nie ma nic gorszego niż brak konkretnego planu. Osoba, która występuje na filmie musi być ekspertem w dziedzinie o której opowiada. Gdy jest inaczej, ciężko będzie o stworzenie zaufania wobec komunikowanych treści. Należy pamiętać, że współczesny odbiorca nie jest głupi.

    Wręcz przeciwnie – zna się na rzeczy jak mało kto i weryfikuje przekazywane informacje, rzadko kiedy daje się oszukać.

.